Dua Ribu Sembilan Belas (2019)


Alhamdulillah syukur, hari ini saya menulis pada 2/1/2019. Pantas masa berlalu, sehinggakan rasa tidak sedar 2018 sudah berlalu pergi.
Alhamdulillah, Allah izin tahun ini untuk beralih amanah kepada diri ini.  Walaupun terasa berat dibahu, rasa tidak bersedia tapi saya yakin Allah memberikan yang terbaik, dan memberikannya pada waktu yang terbaik. Memberikan kelegaan buat hati sendiri, 2018 itulah Allah mendidik diri untuk persediaan 2019.
Apabila di imbas kembali, 2018 banyak memberikan pelajaran yang cukup besar, untuk membentuk hati yang lebih baik dan cara berfikir yang lebih matang. Banyak pengalaman satu persatu Allah berikan. Dan 2018 juga tahun bermulanya sebuah perjalanan yang pernah terhenti buat seketika *seketika yang memakan berbulan untuk membina dan mencari kekuatan. Semoga kita terus istiqomah berada di jalan ini.
Terlalu banyak untuk mengimbas kembali moment-moment tahun 2018, moment yang indah-indah, dan tidak kurang juga moment yang sukar. Tapi sebuah perjalanan kehidupan itu saling berganti, ada masa kita bahagia, sedih, terasa susah, kecewa, sakit, menangis, justeru keadaan-keadaan itulah yang banyak mengubah diri kita menjadi yang lebih baik, lebih bersyukur, lebih kuat, lebih sabar, dan tabah mengharungi hari-hari kita. Yang penting, tetap teguh berpegang pada Al quran dan Assunnah.
Harapannya untuk tahun 2019 ini, untuk terus memaknai kehidupan. Bermanfaat untuk masyarakat, negara, dan deen (agama).  Namun, sebuah impian yang cukup besar agar  kita selalu tanam dan doakan iaitu mengimpikan #impianSyahid #husnulkhatimah #syurgaNya.  Ameen Ya Rabb.
KasihRy,
Maaf salah & silap sepanjang 2018.
5.52 Pm.

Comments

Popular posts from this blog

Menjahit Sayapku

Ada~~

Malam Yang Pekat